آه آناستازیا دخترم -9


دوستان عزیز
با خواست خوانندگان گرامی مناسب دیدم موضوع نوشتن و هنر را در کشور عربسان دنبال کنم . شاید ویژگی های این کشور چندان کششمند نباشد اما منظور بیان دیدگاهم بود . منتظر بیان دیدگاههایتان می مانم


آه آناستازیا دختر (9)
هر پدیده ای از پدیده های کوچکتر که آن را بوجود آورده و بین اجزاء آن ارتباط سازمانی برقرار است، تشکیل شده است. جامعه ی عربستان هم بعنوان یک پدیده ی بزرگ که از پدیدهای اجتماعی درون شکل گرفته است، تحت تاثیر استخراج و فروش نفت متحول شده است. این تحول در جهت های گوناگونست، شما می توانید هر جهت از آن را موضوع نوشتن یا سوژه ی دیگر هنرها قرار دهید و همانطور که گفتم هر پدیده ای محتوا و در نتیجه شکلی دارد که از آن محافظت و آنرا برای ما دیدنی و حس کردنی می کند. شما می توانید از هر جای یک پدیده یا پدیده ی بزرگتر شروع کنید و با استنباط خاص خود اثری را بوجود آورید این اثر حاصل تصویر برداری و انعکاس آن در ذهن شماست ؛ ممکن است با برون داد فرد دیگری زمین تا آسمان فرق داشته باشد ممکن است در واقعیت موجود دستکاری کنید ؛ پس موضوع ساخته و بیان شده از یک واقعیت در افراد مختلف متفاوت باشد. شاید شما روند گرفتن شناسنامه برای زنان را تعقیب کنید و مبارزات مردم را در این راه نشان دهید و یا موارددیگررا، متاسفانه همانطور که گفته شد، نویسندگان وهنر مندان در نظام بشدت خشن عربستان جایی ندارند. و اگر باشند و بخواهند مطلبی را بنویسند بایستی از شیوه ی جورج اورول و یا کلیله و دمنه استفاده کنند تا مردم با شیوه ی تفسیرخود پی به بی عدالتی و و بیخردی زمامداران کشورشان ببرند. حکومت برابر قول قدیمی و هنگام بنیانگذاریش که به غرب وسپس به آمریکا داده، تا در مقابل فروش نفت ارزان از سیاست دلخواه آنان همچنان پیروی کند، بزندگیش ادامه می دهد . با ارزان کردن آن دچار کسری بودجه شده و مردم فهمیده اند که حدودا بیست سال دیگر نفت نخواهد بود ، حاکمان تا کنون جایگزینی برای اقتصاد بدون نفت نیندیشیده اند این کشور بایستی سرمایه ی بدست آمده از نفت را تبدیل به زیر ساختهای انرژی ساز، مانند نیروگاههای هسته ای می کرد ، چون در عربستان رودخانه ای وجود ندارد تا بتوان از سد بندی آن برق تهیه کرد. و سپس معادن دیگر را استخراج و با گسترش صنعت این کشور را تبدیل به یک کشور صنعتی کرد «عربستان دارای معادن زیادی است اما معدن گاز ندارد و نفت آن هم 20 سال دیگر تمام می شود. فشار مردم زیاد شده و زمامداران دست به اصلاحات برای جلوگیری از شورش مردم می زنند. اما آیا شورش و انقلاب که بیشتر اوقات جبرا اتفاق می افتد خوبست یا بد؟ در نوشتاری به آن خواهیم پرداخت.
این کشور موضوع های تازه برای بیان هنری فراوان دارد ولی به خاطر فشار روی نویسندگان، مرد و زنِ نویسنده ای از این کشور در سوریه زندگی می کنند؛ آنان آثاری بوجود آورده اند که جایزه ی سال بین المللی دریافت کرده اند.
در عربستان حوادثی در جریان است. جرثقیل کارگاه تعطیل روی حاجیان و زیارت کنندگان خانه خدا می افتد. هدایت مسافران و زائران از راههای عبورشان با کندی وبروش خطرناک انجام می شود. عده ای بخاطر پیاده روی خیلی ساده زیر دست و پا مانده و کشته می شوند.
کشوری که خلبانانش با مهارت خاص اهدافی را در یمن بدقت بمباران می کنند چرا قادر نیستند یک امر ساده را در هنگام مراسم حج اداره کنند ؟کدام نمود پیشرفت جامعه و دولت عربستان است.؟
نمودفبخشی از شکل و فرم استکه با محتوی ارتباط دقیق و مستقیم دارد. سعدی بزرگ می فرماید از کوزه همان برون تراود که در اوست. با کمی دقت می توان فهمید که شکل عقب مانده و مانع رشد جامعه عربستان یعنیحکومت نمی تواند نمودی بغیر از سقوط جرثقیل و تلفات زائران در یک جابجایی ساده را داشته باشد. شکل عقب مانده ی حکومتی، توان نگهداشتن یک جرثقیل بیکار در آسمان مکه را ندارد. سوال می شود اگر این حکومت واپسگراست پس چرا خلبانها اینقدر ماهر و دقیق هستند ؟دراین خصوص بایدگفت گردانندگان این عملیات نظامی مستشارانهمان کشورها یی هستند که این هواپیکاها را برای مقاصد خودشان به این کشورها می فروشند .
شما می توانید داستانی را بنویسید که در آن مردم چگونه توانستند امر دشوار گرفتن شناسنامه برای دختران را به حکومت عقب مانده تحمیل کنند. بی شک معلمان و دانشگاهیان در این اقدام پیش قدم بوده اند. شاید خلبانان تیز پرواز که از تحکم حاکمان عقب مانده خسته شده اند ، به این استادان و معلمان مراجعه کرده اند و جویا شده اند که آیا می توانند با بمباران و کودتا از شر این عیاشان رها شوند و حتما آنها به دو دلیل عمده مخالف بوده اند یکی اینکه، چشمه باید خودش آب داشته باشد یعنی خود مردم باید بخواهند که تحولی در جامعه شان رخ دهد و دوم در حال حاضر وضع جهان بگونه ایست که کمتر کشوری کودتا را به رسمیت خواهد شناخت و از آن حمایت خواهد کرد.
وجود یک فرد آگاهدر جامعه ای مانند عربستان و فعالیتیش، بسیار دشوار است و این موضوع، سوژه ه ی خوبی را برای پرداختن خواهد داشت.
هر اتفاقی در جامعه ی عربستان می تواند سوژه ای برای نوشتن باشد ؛گردن زدن های مبارزان .شرکت در هر جنگی در منطقه از ترس گسترش آگاهی مردم عربستان مخصوصا از جامعه ی نیمه آگاه یمن بجامعه ی نا آگاه یا کمتر آگاهش است.
ادامه دارد...

شکل قلم:F اندازه قلم:  A A   رنگ قلم:                       پس زمینه:                    
امتیاز: 5.0 از 5 (مجموع 4 رای)
نسخه چاپی  اضافه کردن به لیست Favorites  دعوت از یک دوست برای دیدن این صفحه  فرستادن این داستان با نامه  گذاشتن این داستان در وبلاگ یا سایت خودتان  تاریخ ثبت و شماره سریال داستان لینک ثابت این داستان  گزارش خطا یا تخلف یا محتوای نامناسب   



رای برای این داستان

10

فرزانه رازي ,مریم مقدسی , ناصرباران دوست ,بهروزعامری ,حمیدرضا محدثی ,پیام رنجبران(اکنون) ,م.فرياد ,زهرا بانو ,نرجس علیرضایی سروستانی ,زهرابادره (آنا) ,


این داستان را خواندند (اعضا)

مریم مقدسی (15/6/1395),زهرابادره (آنا) (15/6/1395),زهرابادره (آنا) (15/6/1395),همایون به آیین (15/6/1395),حمیدرضا میرمعزی (15/6/1395),نرجس علیرضایی سروستانی (15/6/1395), ناصرباران دوست (15/6/1395),پیام رنجبران(اکنون) (16/6/1395),زهرا بانو (16/6/1395),فرزانه رازي (16/6/1395),م.فرياد (16/6/1395),حمیدرضا محدثی (19/6/1395),بهروزعامری (2/8/1395),همایون به آیین (11/11/1395),

نقطه نظرات

نام: مریم مقدسی کاربر عضو  ارسال در دوشنبه 15 شهريور 1395 - 08:59

سلام ،
اول از آخر شروع می کنم
بله مردم خودشان باید بخواهند و البته تحول نیاز به یک رهبر دارد. کودتا همیشه تا زمان کوتاهی پابرجا می ماند و وقتی رهبری نبود که جای زمامدار قبلی بنشیند دوباره همان آش میشود و همان کاسه !

شاید باید دعا کنیم نفتش زودتر تمام شود! با تمام شدن نفتش جهالتش نیز تمام خواهد شد.
عربستان آنقدر آفتاب مجانی دارد که می تواند با پنل های خورشیدی انرژی مورد نیازش را تامین کند. همانطور که گفتید نمی توان باور کرد که جرثقیل تصادفی افتاده باشد
همه به چشم دارند می بیند که عربستان هم در استعمار قرار گرفته اما آنقدر این استعمار در نظر مردمش کمرنگ کرده اند که چیزی حس نمی کنند.
سپاسگزارم از آناستازیا
خیلی دوست داشتم دوباره می خواندمش
موفق باشید استاد عزیز @};-


@مریم مقدسی توسط بهروزعامری Members  ارسال در دوشنبه 22 شهريور 1395 - 23:22

نمایش مشخصات بهروزعامری سلام گرامی

ممنونم که اولین نفر بودید و من رو مفتخر کردید

بله حق با شماست اما نیروگاه هسته ای مشکلی ندارد

چرنوبیل در اثر اشتباه یک تکنسین رخ داد قرار بود در حا ل کار که راکتور با هزاران دور در دقیقه کار میکرد یک خنک کننده روی راکتور شماره ی 4 نصب بشه که یک خطای انسانی رخ میده

در راکتور ژاپن هم، هنگام ساخت پیش بینی سونامی را نکرده پودند وبله از پنلها هم قراره در ایران و عربستان و کشورهای منطقه استفاده بشه / اصولا در اینگونه امور ساختارهای گوناگون و ترکیبی مناسب ترست .


@};- @};- @};-


نام: زهرابادره (آنا) کاربر عضو  ارسال در دوشنبه 15 شهريور 1395 - 10:33

نمایش مشخصات زهرابادره (آنا) سلام بر استاد عزیز و گرانقدر
آناستازیا یک داستان نیست یک تحقیق جامع از واقعیات است .جامعه عربستان را با شیوه خاص خودتان ترسیم کرده اید
امیدوارم هر چه زودتر آگاهی مردم برای خروج از استعمار و استعمار گران بالا برود و انقلابی که منتظر قلم شما هستیم تا در باره آن نیز بخوانیم .
سپاس از این همه لطف قلم
لذت بردم
با آرزوی تندرستی وجود عزیز شما


@زهرابادره (آنا) توسط بهروزعامری Members  ارسال در دوشنبه 22 شهريور 1395 - 23:32

نمایش مشخصات بهروزعامری سلام گرامی

بله قراره کمی از جهانبینی کمی از تاریخ

جامعه شناسی مکتبها و افق دید یک نویسنده برای دخترم بنویسم فقط نمی دانم چقدر از عمرم باقی مانده

از توجه مهربانانه ی شما هم بسیار دلگرم می شوم و تشکر میکنم

@};- @};- @};-


نام: همایون به آیین کاربر عضو  ارسال در دوشنبه 15 شهريور 1395 - 12:15

درود بر استاد عامری عزیز
بدون شرح:
دین چگونه و کی سبب رفاه اجتماعی یک جامعه میگردد؟!!چه زمانی می توانیم یک نمونه از یک جامعه پیشرفته دینی را مثال بزنیم؟!! تاکی باید با این پاسخ روبرو بشیم که :«دین بصورت کامل و واقعی اجرا نشده!» چرا جوامع غیردینی وجود دارند که در ان اجتماع، مردم به حقوق همدیگر احترام میذارند،دروغ نمیگن،متملق نیستن و ...در مقابل جوامع دینی حتی حقوق اولیه انسان ها هم محترم شمرده نمیشن؟!تا کی باید با کلمه استکبار و استعمار در پاسخ به این پرسش اخیر مواجه بشیم؟!! آیا هدف اینه که ما اینگونه پیش بریم تا اینکه یک ناجی از غیب سر برسه؟!!آیا خدا تمام وقت شو صرف امور انسان ها کرده که ما چنین داستانی ساختیم؟!!!مرگ و پاداش! مرگ و عذاب! این وعده ها به چه میزان یک آدم غیرمقلد و آزاده و اندیشمند را قانع می کنند؟!!براهین کلیشه ای وجود خدا چرا درجا زدند؟!!! صفات خدا آیا بجز اینکه دلنشین باشند، اذهان را آرام می کنند؟!! و ...


@همایون به آیین توسط نرجس علیرضایی سروستانی Members  ارسال در دوشنبه 15 شهريور 1395 - 15:12

نمایش مشخصات نرجس علیرضایی سروستانی سلام و عرض ارادت خدمت آقای به آیین عزیز :)

کامنت شما خیلی برام جالب و جذاب بود... این ک نظر نوشتم رو نذارید به حساب اینکه مخالفم با صحبت های شما بلکه میخوام با گفتنش .. از نظریات و تجربیات شما بیشتر استفاده کنم .. شایدم چون توی کامنتتون سوال زیاد بود .. و ذهنم درگیر جواب هاش شده... پیشاپیش عذر میخوام :) @};-
این ک پرستش توی وجود ادم ها به صورت فطری هست رو نمیشه انکار کرد و اینکه به بودن خدایی اعتقاد دارشتن.. اعتقاد به وجود داشتن خدا یه چیزی فطری در نهاد تمامی موجودات هست و قابل انکار نیست.. حتی انسان های نخستین هم یه چیزی رو مورد پرستش قرار میدادن ..گرچه ک خودشون بوده یا یه تیکه سنگ.. اینو تاریخ ثابت کرده
ولی اینکه دین باعث عقب افتادگی جوامع میشه قابل تامل هست ...باید اول ببینیم ما چه کشور هایی رو متمدن میدونیم.. کشور هایی ک هنوز هم نژاد پرستن و برده داری میکنن؟کشور های ک بمب اتم ساختن و هر روز دست به کشتار جمعی ادم ها میزنن؟ کشور هایی ک خیلی مدرن دارن از ادم ها بهره کشی میکنن ..نمونه اش ابزار قرار دادن خانم ها توی جامعه شون.. کشورهایی ک برای ساخت وفروش دارو .. بدن انسان هایی دیگه رو مورد ازمایش قرار میدن؟ کشور هایی ک ادم فروشی میکنن حتی بچه فروشی یا اجزاء انسان ها رو میفروشن و بهش افتخار میکنن ؟کشور هایی ک سرتا سر جهان جاسوس دارن و نخبه ها رو شناسایی میکنن برای مقاصد خودشون به کارشون میگیرن واگه لازم شد میکشن شون؟ همین ک رفاه دارن کافیه ؟ متمدن هستن؟ همین ک به حقوق هم احترام میذارن و مردمش رو ملزم به اطاعت از قانون میکنن کافیه ؟ متمدن محسوب میشن ؟
این ک توی کتای اسمانی مسلمان ها از کوچکترین چیز ها گفته شد تا بزرگترین قوانین ..حتی مثل نحوه غذا خوردن روابط خانواده گی و زناشویی( شما فکر کنید اینی ک وقتی جایی وارد میشید اول در بزنید و سلام کنید) قانون های مدنی، برابری و عدالت، احیای حق، مساوات، کسب علم ،کسب روزی، ربا وحق خوری نکردن، سیاست ،حقوق فردی و اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر،خیلی چیز هایی دیگه گفته شده ولی توسط خود مردم اجرا نمیشه ..مشکل از دین هست ؟ این ک کشور هایی متمدن با پشتکار و تلاش دارن برای خودشون زیبا ترین دنیا رو میسازن و کشور های عقب مانده.. منتظرن یکی بیاد براشون دنیا و اخرتشون رو گلستان کنه .. مشکل دین هست و خدا پرستی؟


@نرجس علیرضایی سروستانی توسط نرجس علیرضایی سروستانی Members  ارسال در دوشنبه 15 شهريور 1395 - 15:27

نمایش مشخصات نرجس علیرضایی سروستانی ما چه توقعی از ادم ها داریم ؟ اونهایی ک حتی به امامان معصوم خودشون هم رحم نکردن و توی به قتل رسوندنشون شریک بودن .. هر وقت کسی بهشون ظلم کرد سکوت کردن .. چه توقعی داریم ک با پشتکار و تلاش به تمدن برسن ؟ کجای دین به همین عقب مانده ها گفته ک دست از تلاش بردارید .. رفا رو برای خودتون نخواید..کار نکنید .. دنبال روزی نباشید دنبال کسب علم و پیشرفت نباشید ؟ مگه به غیر از اینه ک خود ملت ها ی عقب افتاده تنبلی پیش گرفتن .. از متون دینی هرچی دلشون خواست و به نفعشون بود برداشت کردن و ازش بیرق درست کردن ..گرفتن پیش روشون ؟
چرا پیشرفت کشورهای متمدن رو براساس تلاش و پشتکارو تداوم و تحمل سختی ها شون نمیدونیم ؟ و برعکس پس رفت کشور های دیگه رو براساس بی تدبیری و نا امیدی و تنبلی .. تحمل نکردن سختی و تلاش نکردن اون ها نمیدونیم
چرا همه برداشت های ما از جهان باید به دین من دراوردی برخی ها ربط داشته باشه ؟ دین هست .. درست و دقیق و اساسی هم هست .. ولی ما ازش به خوبی استفاده نمیکنیم
بازم عرض خواهی میکنم به خاطر پر حرفی ..امید وارم ک جسارت بنده رو به بزرگی خودتون ببخشید@};- :) .. گرچه ک من منظورم به شما نبود و نیست.. در گونی حرف هام یهو باز شد :) :D


@نرجس علیرضایی سروستانی توسط همایون به آیین Members  ارسال در سه شنبه 16 شهريور 1395 - 06:43

درود بر بانو سروستانی عزیز
سپاسگزارم که لطف فرمودید و به پرسش های من پاسخ دادید و چه نیازی به پوزش بود! دنیا محل پرسش و پاسخه و کسی که پرسش میکنه کاملن حق داره و کسی یا مکتبی و یا دینی و یا ...که پاسخ میده، ممکنه پاسخش کاملن حقیقت نداشته باشه! چیزی که مهمه، میزان قانع کننده بودن پاسخ هاست! ادما به همان اندازه که قانع میشن،عمل می کنن!


@همایون به آیین توسط نرجس علیرضایی سروستانی Members  ارسال در سه شنبه 16 شهريور 1395 - 09:01

نمایش مشخصات نرجس علیرضایی سروستانی @};- @};- @};- :)
درود بر شما


@نرجس علیرضایی سروستانی توسط بهروزعامری Members  ارسال در دوشنبه 22 شهريور 1395 - 23:38

نمایش مشخصات بهروزعامری سلام گرامی از بحث جالبتون منهم استفاده کردم

سپاسگزارم که آغاز چالش مفیدی بودم

@};- @};- @};-


@همایون به آیین توسط بهروزعامری Members  ارسال در دوشنبه 22 شهريور 1395 - 23:35

نمایش مشخصات بهروزعامری سلام گرامی

فقط دین نیست که آرزوهای ناشدنی را جلو چشم بشر می گشاید . حتی علوم انسانی که مبتنی بشیوههای علمیست در نوشتن برنامه کم می اورد در نوشتههای اینده به آنها پرداخته ام ولی شما با هوش سر شارتان جلو جلو می روید

ممنونم از توجه و باریک بینی تان

@};- @};- @};-


نام: ح شریفی کاربر عضو  ارسال در دوشنبه 15 شهريور 1395 - 21:14

نمایش مشخصات ح شریفی سلام بر استاد عامری
دنیای سعود دنیای طمع و حسادت است، دنیایی که پیش از این دامن خیلی ها را گرفت، اسلام از بین رفت و کاروان از مسیر منحرف شد.
تا زمانی که باور نداشته باشیم ، نمی توانیم به هدف فکر کنیم. و تازمانی که هدف نداشته باشیم نمی توانیم پیشرفت بکنیم. و تا زمانی که پیشرفت نکنیم در جهل و تعفن ذهنی می مانیم. سعود اینگونه است.
موفق باشید استاد عزیز@};-


@ح شریفی توسط بهروزعامری Members  ارسال در دوشنبه 22 شهريور 1395 - 23:40

نمایش مشخصات بهروزعامری سلام گرامی

همیشه از نظر راهگشای شما سود برده ام و خوشحالم که مرا پیوسته همراهی میکنید

درود بر شما

@};- @};- @};-


نام: ناصرباران دوست کاربر عضو  ارسال در دوشنبه 15 شهريور 1395 - 23:12

نمایش مشخصات ناصرباران دوست درود بر استاد عامری
خواندم و آموختم .
که دنیای سیاست دنیایی است پیچیده و در هم تنیده و بزرگ که هر لحظه در جایی می شکافد و در جایی به هم می تابد و بنطر حقیر هیچ آفتابی (دقیقن هیچ ) آفتابی نمی تواند کلیت آن را روشن کند هرگاه بخشی از ان روشن شود بخشهای بزرگتری از آن در تاریکی مطلق است و هرگز نمی شود پذیرفت که یک تحلیل سیاسی منطبق بر واقعیتهای کل جهان سیاسی و سیاست جهانی باشد . اما آنچه مثل روز روشن است تلاشهای بسیاری است که به انحای مختلف در اغلب کشورهای خاورمیانه برای پایین نگاه داشتن سطح شعور اجتماعی و سیاسی مردم می شود . این تلاشها در برخی کشورها با گسترش فقر و در برخی دیگر با افزایش ثروت صورت پذیرفته است .
ممنون که می نویسید و روشنگرانه می نویسید


@ ناصرباران دوست توسط بهروزعامری Members  ارسال در دوشنبه 22 شهريور 1395 - 23:43

نمایش مشخصات بهروزعامری سلام گرامی

ممنونم از اندیشه ی روشن و خورشیدوش جنابعالی

افق های مفید و روشنی رو بیان کردید خوشحالم که شمارو دارم


@};- @};- @};-


نام: زهرا بانو کاربر عضو  ارسال در سه شنبه 16 شهريور 1395 - 08:19

نمایش مشخصات زهرا بانو سلام و درود بر شما


مثل هميشه لذت بردم و استفاده, درود بر شما.


@زهرا بانو توسط بهروزعامری Members  ارسال در دوشنبه 22 شهريور 1395 - 23:44

نمایش مشخصات بهروزعامری سلام گرامی

و ممنونم از لطف و حضور شما


@};- @};- @};-


نام: فرزانه رازي کاربر عضو  ارسال در سه شنبه 16 شهريور 1395 - 14:41

نمایش مشخصات فرزانه رازي درود بر شما جناب عامری . خوبین میدونم .
جذاب بود ...
سپاس که مینوسید و روشن گری میکنید .
درود بر شما .
@};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-


@فرزانه رازي توسط بهروزعامری Members  ارسال در دوشنبه 22 شهريور 1395 - 23:45

نمایش مشخصات بهروزعامری سلام گرامی


ممنونم از وقتی که گذاشتید

موفق باشید

@};- @};- @};-


نام: م.فرياد کاربر عضو  ارسال در سه شنبه 16 شهريور 1395 - 19:11

سلام آقای عامری گرامی@};-
سپاسگزارم بابت مقاله ی تفکربرانگیزتون@};- @};- @};-
آفتاب اندیشه تون تابان!@};-
راستی! بیچاره عربستانیا! خدا رو شکر که ما خیلی خوشبختیم;)


@م.فرياد توسط بهروزعامری Members  ارسال در دوشنبه 22 شهريور 1395 - 23:47

نمایش مشخصات بهروزعامری سلام و دود بر شما

گرامی خوشحالم از حضورتون

خوشحالم از تشریف فرماییتون

و خوشحالم که مورد توجه تان بود

@};- @};- @};-



ارسال نظر

نام کاربری: کلمه رمز:
نام شما: ایمیل شما:
آدرس وب: http:// کد:  
استفاده از شکلک در نظر
نظر شما:
 

 نظر بصورت خصوصی برای نویسنده ارسال شود.
  مشخصات شما در این دستگاه ذخیره شود.